Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Ida - 3 juni 2014 14:49

Halloj!

Idag så va det inte en helt vanlig dag! (Till skillnad mot alla andra enformiga dagar ;).) Några olika skolor i området har en gemensam fotbollsdag. Det leds av en idrottslärare från en skola. Tjejer & killar blir i olika lag som får spela 10 minuter långa matcher mot andra skolors lag.

I min klass spelar nästan alla fotboll på fritiden. (Men inte jag) Så det är klart att vi har får lite plus för det.
Jag som spelar innebandy vet ju nästan inget om fotboll, iaf inte jag. Fotbollens uppställning är ju lite knäpp för mig.
Te.x så hade vi bestämt att jag skulle spela höger mitt. (På fotbolls språk)
Och jag trodde ju då att det var som en forward i innebandy (på innebandy språk) men nej. Så när mina kompis skrek att forwarden skulle gå & byta (alltså den allra längst upp på fotbollsspråk) så sprang jag in och vi blev 1 kort på planen, men sedan efter ett tag så fattade jag att det inte var mig de menade. Ehh jaa...

Första matchen mot Nåntuna så blev det noll lika.

Andra matchen mot våran parranell klass gjorde jag mål (!) och vi vann med 2-0

Alla andra lag vann vi emot :)

Men sen var det kvartsfinal och det blev straffar.. Då förlorade vi.

Men killarna i vår klass kom 2a! Jag är helt hes för att ha skrikigt så mycket under matcherna :/
Btw, nåntuna vann

Sedan cyklade jag och några tjejer till skolan igen och hade "realice party" (inte för att jag har ngn aning om hur det stavas!) vi har i skolkören har släppt en skiva :) och då hade vi ett litet "party".
Fast "partyt" var snarare att skivan spelades i bakgrunden och vi satt på några stolar och höllpå med mobilerna.

Men det är ändå roligt att ha släppt skivan nu :)

Hare'

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Liten tjej på 12 vintrar sitter och skriver om allt från " höstens hetaste tubsockor" till vanliga funderingar. Hoppas du gillar bloggen! Kommentera gärna :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards